Δευτέρα 8 Μαρτίου 2010

ΚΑΤΣΑΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ


Βιογραφικό

Ο Κωνσταντίνος Ε. Κατσαρός, γεννήθηκε το 1945 στη Μεσοχώρα Τρικάλων και είναι δημότης Τρικκαίων.
Είναι Πολιτικός Μηχανικός, Διπλωματούχος της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με έτος αποφοιτήσεως του 1971.
Είναι μέλος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Τ.Ε.Ε.) και του Συλλόγου Μηχανικών Ν. Τρικάλων.
Διετέλεσε υπάλληλος της Εθνικής Τραπέζης Ελλάδος από το 1963 μέχρι το τέλος του 1964 και απέκτησε πολύτιμη εμπειρία σε θέματα Οικονομίας, Λογιστικής και Τραπεζικών συναλλαγών.
Φοίτησε κατόπιν στην Πολυτεχνική Σχολή του Α.Π.Θ. και αποφοίτησε με την ειδικότητα του Πολιτικού Μηχανικού το έτος 1971.
Υπηρέτησε την στρατιωτική μου θητεία σαν έφεδρος αξιωματικός του Μηχανικού στην 735 Διεύθυνση Στρατιωτικών Έργων στη Λάρισα, όπου ασχολήθηκε αποκλειστικά σαν βοηθός τμηματάρχου και τμηματάρχης τεχνικών υπηρεσιών.
Παρακολούθησε μαθήματα Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών στο Α.Π.Θ.
Διετέλεσε καθηγητής τεχνικών σχολών Τρικάλων το έτος 1974 μέχρι αρχές του 1975 διδάσκοντας μαθήματα της ειδικότητάς του.
Προσελήφθη στο Δήμο Τρικκαίων τον Απρίλιο του 1975 όπου και εργάζεται συνεχώς και αδιαλείπτως μέχρι σήμερα.
Υπηρέτησε και υπηρετεί στο Δήμο Τρικκαίων επί 34 έτη από τη θέση του Προϊσταμένου και Διευθυντού των Τεχνικών Υπηρεσιών και Πολεοδομικών Εφαρμογών και την τελευταία πενταετία από τη θέση του Γενικού Διευθυντού, με ομόφωνη απόφαση του Ειδικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου του Υπουργείου Εσωτερικών.
Είναι τακτικό μέλος του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, με την υπ’ αριθμ. οικ. 70103/13-2-2007 Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών κ. Προκόπη Παυλόπουλου.
Εκπόνησε ως ελεύθερος επαγγελματίας (πριν προσληφθεί στο Δήμο Τρικκαίων) πλήθος μελετών οικοδομικών ιδιωτικών έργων και άσκησε τις επιβαλλόμενες επιβλέψεις.
Ασχολήθηκε στο Δήμο με πάσης φύσεως μελέτες, επιβλέψεις και κατασκευές (έργα οικοδομικά, οδοποιίας, υδραυλικά, πολεοδομίας, κυκλοφοριακά, περιβάλλοντος κλπ) το συνολικό αντικείμενο των οποίων ξεπερνάει τα ογδόντα (80) εκατομμύρια ΕΥΡΩ.
Δημοσίευσε στον τοπικό τύπο πολλά άρθρα σχετικά με δημοτικά θέματα τεχνικού, οικονομικού και πολιτιστικού περιεχομένου όπως «Σύσταση Δημοτικής Επιχείρησης Υδρευσης Αποχέτευσης Τρικάλων (ΔΕΥΑΤ)», « Μνήμες Περιβάλλοντος», «Η ανανέωση της πόλης των Τρικάλων», «Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος», «Παρουσιάσεις κυκλοφοριακών προβλημάτων πόλης και έργων οδοποιίας» κ.α. Επιμελήθηκε επίσης των τευχών 1. “Inspiring futures – TRIKALA-AALBORG ΧΘΕΣ-ΣΗΜΕΡΑ-ΑΥΡΙΟ, Συνεχής συνάρτηση αειφορίας» και 2. «Επαναπροσδιορισμός αειφορίας υπό το φως των αλλαγών».
Συμμετείχε ως εισηγητής ή σύνεδρος σε πολλά συνέδρια, σεμινάρια, ημερίδες τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό (Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Γερμανία, Αλβανία, Σουηδία, Ολλανδία κλπ).

Το βιβλίο του.
 

Η πολεοδομική ιστορία των Τρικάλων

Λίγα λόγια για το βιβλίο του
Μέσα στο βιβλίο αναφέρεται επιγραμματικά όλη η πολεοδομική ιστορία των Τρικάλων από το 1975 μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από πλούσιο φωτογραφικό υλικό.
Τα σχόλια και οι σημειώσεις δίνουν με τον καλύτερο τρόπο στον αναγνώστη να καταλάβει πως ήταν τα Τρίκαλα πριν χρόνια και πως είναι στην σημερινή εποχή.
Ο κ. Κατσαρός, στην εισαγωγή του αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «Η πρόβλεψη και η λογική του αναγκαίου και του εφικτού, εντός εύλογου χρόνου, ξεπεράστηκε από την, εκτός εύλογου χρόνου, επέλαση του κύματος της αστυφιλίας, της δεκαετίας του 1960, με τις γνωστές παρενέργειες του (αυθαίρετη κατάτμηση γης και παράλληλα αυθαίρετη δόμηση), και της εκτός εύλογου χρόνου, δυναμικής εισβολής του αυτοκινήτου της δεκαετίας του 1980, με τις γνωστές επίσης παρενέργειές του (δύσκαμπτο νομοθετικό πλαίσιο εφαρμογής ρυμοτομικών σχεδίων λόγω υψηλών αποζημιώσεων διανοίξεων οδών και πλατειών και κυκλοφοριακών προβλημάτων κίνησης και στάθμευσης των αυτοκινήτων). Δυναμικές τάσεις που, μετά το έτος 1950, κλόνισαν και κλονίζουν καθοριστικά τη δομή και λειτουργία των πόλεων και της πόλης μας και που δεν αντιμετωπίστηκαν προληπτικά και έγκαιρα από την ελληνική πολιτεία, η οποία παρέμεινε αδρανής και απαθής, δεν μπόρεσε να ποδηγετήσει την αλληλεπίδραση των δυνάμεων που επενεργούν στον αστικό και εξωαστικό χώρο, με αποτέλεσμα να βρεθεί πίσω από τις εξελίξεις και τα γεγονότα. Οδυνηρό αποτέλεσμα όλων των παραπάνω και άλλων πολλών, η μέρα με τα μέρα γέννηση και μεγέθυνση των προβλημάτων του νέου τρόπου ζωής και διαβίωσης στα αστικά κέντρα, θέμα τελικά που αποξενώνει πόλη και πολίτη και τοποθετεί το υποκείμενο και το αντικείμενο σε σχέση αντιπαλότητας.
Σε ένα παγκόσμιο συνέδριο που έγινε πρόσφατα στην Ολυμπία, με θέμα τις σύγχρονες πόλεις, διαπιστώθηκε ότι η σημερινή πόλη βρίσκεται σε κρίση και η παιδεία της σύγχρονης βιομηχανικής κοινωνίας φαίνεται να έχει υιοθετήσει τον εγωκεντρικό τρόπο ζωής, που βρίσκεται σε πλήρη αναντιστοιχία με την αρμονία και την κοινωνική δομή και λειτουργία της αρχαίας ελληνικής πόλης σύμφωνα με την οποία πόλη και πολίτης συνδέονται οργανικά μεταξύ τους και κατά την οποία έχουμε την ανάγκη των άλλων για να έχει νόημα η ζωή μας. Η απόκλιση από τόσο βασικές αρχές και ιδέες πολιτισμού και δημοκρατίας δημιούργησε τον έντονο προβληματισμό και ακολούθως κατέστησε επιτακτικό και αναγκαίο το μεγάλο και γενικό αίτημα για επείγουσες και ριζοσπαστικές προτάσεις και λύσεις των αναδυόμενων καθημερινά πολεοδομικών προβλημάτων.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου